• 1492028090_facebook
  • 1492028117_Twitter
  • 1492028107_linkedin
  • 1492028111_Instagram

© 2017 by Počni, ba

This is the website of the Počni, ba: Crowdfunding u Bosni i Hercegovini initiative. It is a location where all information intended to be public can be published and promoted. Počni, ba is an Initiative driven by young staffers of the United Nations (UN) agencies in BiH who contribute with their time and energy on a voluntary basis. It is supported and financed by the UN agencies in BiH, but the views expressed herein are those of the Počni, ba and do NOT necessarily reflect the views of the UN or any other agency of the UN BiH.

As featured on:

September 2, 2017

Please reload

Recent Posts

Intervju sa Amplius Electronics

September 26, 2017

1/5
Please reload

Featured Posts

Kako početi sa izradom strukture nagrada u okviru vaše kampanje.

September 19, 2017

 

 

Odvojite vrijeme kako biste uradili malo istraživanje prije nego što počnete raditi na teškom zadatku izrade i pokretanja cjelokupne crowdfunding kampanje. Postoje šanse da je negdje barem jedna osoba pokrenula kampanju za nešto slično i da je bila uspješna. Vjerovatno je neko drugi također pokrenuo sličnu kampanju ali nije uspio. Iz oba slučaja možete nešto naučiti. Zapišite šta su oni uradili dobro i također šta su uradili loše.

 

¤  Šta uraditi?

 

1/ Otvorite Excell tabelu ili bilježnicu. Napravite tabelu sa sljedećim naslovima:

 

 

2/ Otvorite jednu ili dvije crowdfunding platforme. Potražite slične kampanje. Otvorite ih. Pročitajte o njima. Popunite tabelu. Pronađite najmanje deset.

 

3/ Analizirajte informacije u tabeli i koristite ih za izradu vaših vlastitih nagrada. Posebno potražite nagrade koje su imale podršku najvećeg broja ljudi i nagrade koje su generirale najviše novca. Obje vrste su od ključnog značaja. Nagrada sa nižim troškovima može generirati relativno mali iznos novca, čak i kad je mnogo ljudi izabere, ali ako mnogi od onih koji je izaberu također podijele vašu kampanju na svojim društvenim mrežama i govore o noj, to će pobuditi veći interes. Više ljudi će vidjeti vašu kampanju i to bi moglo voditi ka tome da se izaberu veće nagrade.

 

¤  Prilikom izrade koncepta nagrada, uzmite u razmatranje sljedeće:

 

1/ Ponudite nagrade u okviru određenog opsega s cjenovnim opcijama. Neke jeftine, neke skupe, a neke između. Ovo pomože da se obuhvate i pridobiju osobe sa različitim mogućnostima i voljom za davanje priloga, i za nadati se je da ćete skupiti više novca. Jeftinije nagrade (kao što su – zahvalnice) nudi način za prijatelje i porodicu da jednostavno pruže svoj doprinos bez izlaganja velikom trošku te za one kojima se jednostavno sviđa ideja i koji žele da malo pomognu. Skuplje, nagrade koje se nalaze na visokom nivou spektra bit će usmjerene na one kojima novac ne predstavlja problem i kojima se sviđa vaša ideja, i za nadati se da će donijeti velike iznose sredstava.

 

2/ Dodajte karakteristike hitnosti i neobičnosti vašim nagradama s ciljem da potaknete ljude da na početku daju doprinos za vaše kampanje kako bi vam pomogli da dostignete važnih 20-30% vašeg financijskog cilja u prvim danima. Vi možete kreirati hitnost na različite načine. Ponudite ograničene popuste na određene nagrade. Na primjer, ponudite za prvih 10 sponzora popust od 25%. Ponudite ograničeni broj nagrada sa dodanom vrijednošću. Na primjer, ponudite samo deset verzija posebne nagrade u zlatu, ili ograničeni broj nagrada koje su potpisane ili su iz zbirke kolekcionara. Ponudite mogućnost za ograničeni broj sponzora da dobiju svoje nagrade prije drugih. Na primjer, prvih 50 sponzora primit će nagradu mjesec dana prije ostalih. Način na koji možete dodati hitnost ovisit će o vašoj kampanji i o specifičnim nagradama koje nudite.

 

3/ Budete realni u pogledu onog što nudite i budite svjesni troškova koji se odnose na ispunjavanje nagrada koje nudite. Da li zaista možete napraviti i uručiti 100 ručno oslikanih zahvalnica na vrijeme. Koji ćete profit ostvariti i koliko ćete moći investirati u vaš projekt od prodaje majica po 15$? Koji su troškovi slanja teških predmeta u inostranstvo?

 

¤  Studija slučaja: Permakultura

 

Pogledajmo primjer. Zamislite da postoji organizacija u Hercegovini u blizini Trebinja koja želi da uspostavi farmu permakulture i obrazovni centar. Oni imaju zemljište i spreman tim. Potreban im je određeni iznos novca da izgrade mali obrazovni centar u obliku jurta i da kupe nekoliko mladica stabala.

 

Slijedeći korake koji su prikazani u gornjem tekst, Počni ba je uradio analizu primjera (i predložak za vašu upotrebu) nagrada u okviru crowdfunding kampanja za permakulturu. Pristupite ovdje i kopirajte ga u vaš Google Sheet kako biste ga prilagodili i koristili.

 

Šta smo naučili? Prvo, postoji mnog uspješnih kampanja za permakulturu. To je ohrabrujuće. Drugo, postoji raznovrstan niz nagrada za koje su sponzori dali novac – ideje se mogu crpiti odatle. Treće, neke od nagrada koje su bile ponuđene, bile su mnogo uspješnije od drugih, dok druge uopće nisu bile uspješne- iskoristite ovu informaciju kako bi vam pomogla pri izbor nagrada koje ćete ponuditi. Četvrto, nagrade koje su se najčešće kupovale iznosile su između 25$ i 36$ dolara. Od deset kampanja koje smo pregledali, ovo je bilo tačno za njih osam. Na kraju, šest od najuspješnijih nagrada za kampanju u smislu generiranja financijskih sredstava iznosilo je 100$ ili više.

 

U nastavku slijede neke od najučinkovitijih nagrada iz kampanja koje smo pregledali:

 

- Košarica svježih proizvoda koji su uzgojeni u permakulturi dostavljena je u domove sponzora. Ovo je prikupilo 40% sredstava za jednu kampanju.

 

- Pločica s ugraviranim imenom sponzora koja je bila postavljena na lokalitetu permakulture odnosila se na skoro 50% sponzora za jednu kampanju.

 

- Sponzoriranje jednog drveta i odavanje priznanja na web stranici odnosilo se na 83% sponzora za jednu kampanju.

 

- Mogućnost da se da ime drvetu i da se postavi ugravirana pločica pored njega obuhvatila je 37% sponzora kampanje (53 sponzora). Ista kampanja je osigurala 63% svojih sredstava (12.000 $) od samo tri sponzora od kojih je svaki platio 4.000$ kako bi kao nagradu dobili obilazak farme i večeru sa porodicom na farmi;

 

- Jedna kampanja zaradila je 27% svojih sredstava ponudivši kao nagradu jednostavan i jeftin proizvod u vidu kutijicu čaja od mente uzgojene na farmi.

 

Imajte na umu da je svaka kampanja jedinstvena i da samo zato što je nešto ranije bilo uspješno ili neuspješno za nekog drugog, ne garantira da će se isto desiti i vama. Vaša kampanja je jedinstvena, i stoga ovaj zadatak služi za inspiraciju i usmjeravanje, ali ne suviše striktno.

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Instagram
  • 1492028090_facebook
  • 1492028117_Twitter