• 1492028090_facebook
  • 1492028117_Twitter
  • 1492028107_linkedin
  • 1492028111_Instagram

© 2017 by Počni, ba

This is the website of the Počni, ba: Crowdfunding u Bosni i Hercegovini initiative. It is a location where all information intended to be public can be published and promoted. Počni, ba is an Initiative driven by young staffers of the United Nations (UN) agencies in BiH who contribute with their time and energy on a voluntary basis. It is supported and financed by the UN agencies in BiH, but the views expressed herein are those of the Počni, ba and do NOT necessarily reflect the views of the UN or any other agency of the UN BiH.

As featured on:

September 2, 2017

Please reload

Recent Posts

Intervju sa Amplius Electronics

September 26, 2017

1/5
Please reload

Featured Posts

Intervju sa Amplius Electronics

September 26, 2017

 

 

Možete li nam reći nešto o Amplius Electronics i samom proizvodu?

 

Amplius electronics je tvrtka za potrošačku elektroniku koja proizvodi inovativne hardverske i softverske proizvode, kao što je pametni privjesak. Naš prvi proizvod smo nazvali Rubico, a radi se o pametnom privjesku koji rješava probleme nedostatka baterije i memorije na smartphone uređajima. Svaki korisnik smartphone-a se barem jednom susreo sa nedostatkom baterije na svom smartphone-u, baš u onom trenutku kad mu je smartphone bio najpotrebniji. Na drugoj strani imamo korisnike smartphone-a koji nemaju mogućnost postavljanja SD kartice u svoj smartphone, te su ograničeni internom memorijom. Naravno, tu je internet pa možete postaviti slike na Dropbox, cloud ili GDrive, ali što ako nemate internet? Jeste li spremni pobrisati npr. fotografiju koja je zabilježila neki važan trenutak u vašem životu? Upravo zbog takvih situacija smo osmislili Rubico - multifunkcionalan proizvod koji rješava sve te probleme. Napravljena je i Android aplikacija koja će olakšati komunikaciju između vašeg pametnog telefona i privjeska, tako da u par klikova sve fotografije, video zapise i dokumente možete prebaciti na Rubico.

 

Zašto ste odlučili da koristite crowdfunding za Vaš proizvod i koja su bila Vaša očekivanja?

 

Budući da je teško doći do investicije, crowdfunding se pokazao kao najbolja opcija za dobivanje novca koji bi pokrenuo masovnu (serijsku) proizvodnju Rubico privjeska. Naša ekipa je izabrala Indiegogo platformu na kojoj smo radili crowdfunding kampanju. Očekivanja su bila različita kod naših članova tima - pojedini su očekivali novac, dok su drugi očekivali odaziv na sam proizvod. Na kraju je glavna stvar bila upravo taj odaziv, jer smo ispunili ta očekivanja, dok na kraju nismo dobili novčana sredstva koja smo tražili. No, upravo zbog velikog odaziva zainteresiranih potencijalnih korisnika smo nastavili sa projektom jer se tijekom crowdfunding kampanje pokazalo da proizvod ima mogućnost izvoza - podršku su pružili ljudi iz svih krajeva svijeta, što nas je jako obradovalo.

 

Koja vrsta podrške Vam je bila dostupna pri samom razvoju i upravljanju kampanjom?

 

U našu kampanju je uloženo mnogo truda, ali vrlo malo novca. Pronašli smo mentora za crowdfunding koji je imao dvije uspješne kampanje na Kickstarter-u. Radi se o Ladislavu Juriću iz Zagreba. Pored Ladislava, u pripremi kampanje su sudjelovali svi članovi startup akceleratora SPARK, prijatelji, i naravno, ljudi dobre volje koji su nam dali nesebičnu potporu. Kao što sam spomenuo, uložili smo jako malo novca u marketing jer smo u trenutku pripreme kampanje sav novac potrošili na otvaranje tvrtke. Želimo se iskreno zahvaliti BONK studiju, Mandeks-u i Reaktor-u koji su prepoznali naš potencijal prije starta kampanje i uložili svoje vrijeme, te na kraju sklopili partnerstvo sa nama.

 

 

 

 

Koliko vremena i energije ste uložili u cjelokupni proces razvoja kampanje i šta ste posebice uradili za privlačenje publike u inicijalnoj fazi?

 

Jako mnogo vremena smo uložili u samu pripremu kampanje. Zajedno sa mentorom smo pripremali sve za kampanju skoro 8 mjeseci. Naravno, to nije bila samo priprema za kampanju, pored toga smo razvijali sam proizvod kako bismo došli do funkcionalnog prototipa. Na sve strane smo zvali prijatelje, poznanike, tvrtke i pričali im o kampanji koja će startati uskoro. Pridobili smo kompaniju NSoft koja je podržala našu kampanju, prijatelji su uplaćivali novac i to je bila neka manja publika kako bi u roku 24 sata imali dovoljno uplaćenog novca. Zahvaljujući prijateljima i tvrtkama, nakon samo jednog dana smo izašli na trending poziciju na samoj Indiegogo platformi.

 

Šta ste naučili iz procesa i šta je to što biste možda drugačije uradili da ponovo pripremate kampanju?

 

Sama kampanja je veliki stres i morate biti posvećeni njoj maksimalno, od onog dana kad startujete sa kampanjom do posljednjeg dana jer, ta kampanja može promjeniti mnogo toga u budućnosti vaše tvrtke. Naša ekipa je došla do zaključka da se 30% novca od onoga koji tražite na kampanji mora uložiti u marketing. Jako je teško pridobiti medije ako ne plaćate za članak u istima. Uzmimo primjer: Ako tražite na kampanji 10 000€, u marketing morate uložiti 3 000€ kako biste mogli očekivati da dobijete ovih 10 000€ koji su vaš cilj. Naravno, to nije obavezno, ali sve uspješne kampanje koje smo kontaktirali i ušli u komunikaciju sa njima su tako uradile i pokazalo se ispravnim pristupom. Možemo reći da je to svojevrstan ključ za uspješnu kampanju.

 

Iako niste ostvarili Vaš financijski cilj, da li ste ostvarili neke druge benefite?

 

Beneficije koje dobijete sa kampanjom su popularnost definitivno, vaše ime i brend počinju dobivati neko značenje. Ljudi jednostavno čuju za vas što je jako dobro za startup. Pored toga, radi kampanje smo stupili u komunikaciju sa investitorom iz Švicarske.

 

 

 

 

Šta je to što biste rekli nekome tko tek započinje sa svojom crowdfunding kampanjom?

 

Za sve one koji startuju kampanju imamo savjet: Kampanju startajte tek onda kad preko prijatelja i tvrtki skupite goal koji tražite. Naravno, te uplate moraju biti u što kraćem roku, preporučili bismo rok uplata u prva 2 dana od starta kampanje. Imamo i objašnjenje zašto baš tad startati. Mediji su željni dobre priče, pogotovo strani mediji poput TechCrunch-a, The Verge-a i sl. Njih možete vrlo lako pridobiti kada im se javite i kažete: “Gle, moja kampanja je dobila 20 000€ u roku od 24h.” Pa, tko ne bi pisao o kampanji koja je dostigla cilj u roku od 24 sata.. Startnu prednost imate u odnosu na druge koji to nisu uradili. Drugi savjet: Tražite influencere koji pišu o kategoriji u koju spada vaš proizvod. Naša ekipa je pridobila Mike-a Butcher-a kojeg prati 170 000 ljudi i dobili smo mnogo veću posjećenost na Indiegogo stranici, a ta posjećenost rangira vašu kampanju za newsletter od strane Indiegogo-a koji je besplatan jer oni selektiraju kampanje koje će staviti u email.

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Instagram
  • 1492028090_facebook
  • 1492028117_Twitter
  • 1492028107_linkedin
  • 1492028111_Instagram