• 1492028090_facebook
  • 1492028117_Twitter
  • 1492028107_linkedin
  • 1492028111_Instagram

© 2017 by Počni, ba

This is the website of the Počni, ba: Crowdfunding u Bosni i Hercegovini initiative. It is a location where all information intended to be public can be published and promoted. Počni, ba is an Initiative driven by young staffers of the United Nations (UN) agencies in BiH who contribute with their time and energy on a voluntary basis. It is supported and financed by the UN agencies in BiH, but the views expressed herein are those of the Počni, ba and do NOT necessarily reflect the views of the UN or any other agency of the UN BiH.

As featured on:

September 2, 2017

Please reload

Recent Posts

Intervju sa Amplius Electronics

September 26, 2017

1/5
Please reload

Featured Posts

Šta je "Počni, ba! Crowdfunding u Bosni i Hercegovini"?

August 26, 2017

 

 

 

Počni, ba!: Crowdfunding u Bosni i Herzegovini je inicijativa koju podržavaju agencije Ujedinjenih naroda u Bosni i Hercegovini i koja djeluje s ciljem da promovira upotrebu crowdfundinga u BiH. Da bi to ostvarila, Inicijativa se trenutno fokusira na dva glavna područja: 1/ unapređenje kapaciteta i interesa kod mladih ljudi da uspješno razvijaju i upravljaju crowdfunding kampanjama; 2/ promoviranje crowfudninga u Bosni i Hercegovini i među dijasporom s ciljem povećanja ulaganja u crowdfunding kampanje iz BiH.

 

Da bi se ovo postiglo, Inicijativa će osmisliti jednodnevnu radionicu, prilagođenu kontekstu u Bosni i Hercegovini, i podučit će mlade osobe koji su predstavnici start-up, MSP-a, univerzitetski studenti, i NVO-a kako da pokrenu i upravljaju svojim vlastitim crowdfunding kampanjama. Ova Inicijativa će također istraživati, pisati i objavljivati određeni niz popratnih materijala koji će nuditi upute i savjete na bosanskom/hrvatskom/srpskom jeziku, nešto što trenutno nedostaje, sa ciljem da pomogne ljudima da bolje koriste crowdfunding.

 

Istovremeno, Inicijativa će izraditi internet prisustvo putem web stranice i društvenih mreža. Gore navedeni materijali koji nude upute i savjete objavljivat će se na web stranici zajedno sa nizom inspirativnih priča i infografika o crowdfundingu u zemlji i regiji. Važno je naglasiti da će web stranica kompilirati i prikazivati crowdfuning kampanje u Bosni i Hercegovini koje su aktivne u tom trenutku i to će predstavljati jednu vrstu portfelja investicijskih opcija. Korisnik će moći da brzo pregleda kampanje i da slijedi poveznicu (link) direktno do originalne crowdfunding platforme te da investira. Plaćene promocije će se koristiti da bi se došlo do ciljne publike za sadržaj web stranice putem društvenih mreža u cilju formiranja redovne publike, pridobivanja ljudi da čitaju i uče o crowdfundingu, i da bi se privukle investicije u crowdfunding kampanje iz zemlje.


 

Vaša potencijalna pitanja?


¤  Da li je Počni, ba nova crowdfunding platforma?


Ne. Odlučili smo da ne kreiramo drugu platformu zato što, iako bi bilo lijepo o tome govoriti, smatramo da to ne bi riješilo problem koji želimo riješiti. Mi želimo prostor da bismo predstavljali kampanje iz Bosne i Hercegovine što većem broju ljudi. Već postoji mnogo crowdfunding platformi i mnoge već imaju brojnu publiku širom svijeta koju možemo koristiti. Ako bismo gradili platformu, trebali bismo stvoriti grupe od početka. Nadalje, ta grupa vjerovanto ne bi obuhvatala ljude izvan regije, što bi na taj način ograničilo veličinu grupe. Pored toga, ako bismo gradili platformu, također bi i dalje bio određeni broj kampanja (vjerovatno većina) koje su pokrenute iz BiH na većim platforma kao što su Kickstarter i Indiegogo.

 

Pomoću okupljanja aktivnih kampanja iz zemlje sa određenog niza platformi na jednu online lokaciju, nadamo se da ćemo dopuniti već veliku grupu koja je dostupna za kampanje iz Bosne i Hercegovine na već postojećim crowdfunding platforma tako što će se privući dodatni, veoma bitni, potencijalni donatori direktno na stranice njihovih kampanja, gdje god da su objavljene.


 

¤  Zašto promovirati crowdfunding u BiH?

 

Prema podacima Svjetske banke, čak 54.3% mladih osoba u Bosni i Hercegovini je bilo nezaposleno u 2016. godini. Crowdfunding se brzo razvija kao sredstvo za pristup kapitalu i u mnogim zemljama crowdfunding privlači investicije u start-upe, mala preduzeća i projekte u zajednici. Prema istraživanju Massolution, između 2012. i 2015. godine iznos koji je investiran putem crowdfundinga povećao se sa 2.7$ milijardi na 34.4 $ milijardi. Istraživanje je također pokazalo da crowdfunding može i zaista doprinosi otvaranju dugoročnih radnih mjesta.

 

Uprkos tome, do sada crowdfunding nije imao uspješnu primjenu u Bosni i Hercegovini. Prema podacima iz The Crowdfunding Center o broju kampanja koje su pokrenute i njihovoj stopi uspjeha, Bosna i Hercegovina je zemlja sa najlošijim učinkom u regiji (u svrhu poređenja UK je uvršteno kao zemlja sa najboljim učinkom u Evropi).

 

(Izvor: The Crowdfunding Center) 


Pored gore navedenog, crowdfunding također nudi širok spektar dodatnih pogodnosti: 1/ omogućava idejama koje se ne uklapaju u konvencionalne sheme financiranja (kao što su komercijalni zajmovi ili poduzetnički kapital) da privuku kapital, što često vodi ka inicijativama koje se više temelje na zajednici, i koje vode računa o okolišnim i društvenim aspektima; 2/ istraživanje pokazuje da crowdfunding ima manje predrasuda koje se baziraju na rodnoj pripadnosti od poduzetničkog kapitala i čini se da su investicijski modeli neutralniji u pogledu rodne pripadnosti; 3/ studije pokazuju da crowdfunding doprinosi financiranju u šira geografska područja, što potencijalno vodi ka većem ulaganju u ruralna područja; 4/ crowdfunding ima potencijal da unaprijedi društvenu mobilnost budući da nije potrebno biti dobro povezan ili već imati kapital koji je potreban za realizaciju ideje.


 

¤  Zašto element dijaspore?


Kada je riječ o dijaspori, procjenjuje se da skoro 2 miliona članova dijaspore živi u zemljama kao što su Švedska, Švicarska, Njemačka i SAD. Oni često imaju veći raspoloživi prihod i veće povjerenje da vrše transakcije putem interneta. Za nadati se je da se putem direktnog angažiranja ove raznolike grupe ljudi, od kojih mnogi imaju interes za budućnost Bosne i Hercegovine, investicije mogu povećati. Svjetska banka je napisala da “pripadanje dijaspori podrazumijeva svjesnost o emotivnoj privrženosti, zajedničkim korijenima i kulturološkim odlikama. Brižnost za razvoj domovine i zalaganje pripadnika dijaspore u drugim dijelovima svijeta proizlaze iz te svjesnosti i emotivne privrženosti. Crowdfunding može djelovati kao financijski odušak za emotivne želje članova dijaspore da jačaju svoju zemlju ili stanovništvo svog porijekla“. Pored promoviranja web stranice među dijasporom, Inicijativa se nada da će izgraditi veliku direktnu kontakt listu (prilagođenu individualnim željama kako bi se izbjegla neželjena elektronska pošta) što omogućava brzu i masovnu promociju crowdfunding kampanja iz Bosne i Hercegovine te jačanje zajednice i mreže koja je na raspolaganju onima koji žele da učestvuju u crowdfuningu u Bosni i Hercegovini.


Članovi tima Inicijative već su počeli sa pripremnim aktivnostima. Da biste bili informirani o napretku inicijative, možete posjetiti našu web stranicu i društvene mreže i prijaviti se na našu kontakt listu.

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Instagram
  • 1492028090_facebook